Nechte se inspirovat zkušeností
čerstvého absolventa našeho
prestižního Graduate programu.

Proč jsi do toho šel / co tě vedlo k tomu, že jsi se do BAT programu pro absolventy přihlásil?
Když jsem byl na vysoké, náš bývalý kolega z Key Accountu měl přednášku ohledně své pozice a spolu s tím zmínil i GGP výběrový program zaměřený na rychlý rozvoj absolventů. Zahrnoval zahraniční stáž a práci v korporátu s přátelskou firemní atmosférou, což znělo skvěle. To vše v období, kdy na trh přicházejí nové kategorie produktů, což nabízelo spoustu příležitostí k učení se všemu od začátku. Nemluvě o tom, že mě velmi zaujala možnost v rámci programu vyzkoušet 4 oddělení – to pro mě jako člověka po vysoké, který vlastně neví, co přesně chce v životě dělat, bylo asi největším lákadlem. Po návratu ze studia v zahraničí jsem hledal novou pozici, vzpomněl jsem si na tento program a k mému potěšení zrovna firma sháněla absolventa do pozice na pomezí tradu a marketingu, což byla pro mě vysněná pozice. O dva roky později dělám PoP manažera pro celou Českou republiku.
Popiš krátce, jak probíhalo výběrko a jaké byly první týdny programu.
Výběrko pro mě bylo dost hektické, do Česka jsem se vrátil 2 dny před uzavřením přihlášek do programu. Přestože to byl můj první pohovor po 3 letech, vše proběhlo skvěle. Krátce na to jsem byl pozván do assessment centra – to už byla ta těžší část, nicméně zkušenost k nezaplacení. První týden se v rámci školení seznámíte s celou firmou a pak přijde první ze 4 oddělení, které si v rámci programu vyzkoušíte. Pro mě to byla Field Force – práce obchodního zástupce. Byl to náročný začátek, ale zrovna tato pozice mi do budoucí kariéry dala ze všech zkušeností nejvíc. Člověk si na vlastní kůži vyzkouší, jak to funguje přímo na prodejnách, a že ne každý nápad, který na papíře vypadá skvěle, je opravdu tak skvělý i při realizaci.
Co bylo nejzajímavější a nejtěžší v celém programu?
Nejzajímavější a zároveň i nejtěžší část programu pro mě byla rotace v marketingovém oddělení, kde jsem dostal na starost projekt loyalty programu pro naše spotřebitele. Od základu bez jakýchkoliv vnějších vlivů jsem měl za úkol připravit co nejefektivnější program, který by přilákal zákazníky, legálně byl v pořádku, zůstal pro nás profitabilní a splňoval všechny potřeby firmy. To zahrnovalo spoustu komunikace napříč trhy a odděleními a schvalování od přímé nadřízené až po našeho country managera. O komplexní úkoly v programu není nouze, ale tento projekt mi zůstane v paměti ještě dlouho.
Jak probíhala BAT akademie?
Covid nám bohužel znemožnil tradiční průběh BAT akademie naživo. I tak jsme měli možnost seznámit se alespoň online s ostatními trainees v Evropě a Amerikách, porovnat zkušenosti a pořádně si zasoutěžit v rámci týmových i samostatných projektů (a věřte mi, že to byla hodně kompetitivní zkušenost). Kromě toho se v rámci BAT akademie seznámíte se světovým vedením firmy. Dozvíte se tak o plánech společnosti do budoucna, o kterých si troufnu říct, že neví ani většina lidí o 2 pozice nad vámi. Skvělá příležitost pro lepší pochopení společnosti i do jisté míry sebepoznání, kam byste případně chtěli ve firmě směřovat. Každopádně doufám, že pro vás už bude příležitost zažít si BAT akademii v Horsley naživo. Přeci jen, setkat se se všemi osobně, bude ještě o úroveň lepší zážitek, než „jen“ v digitálním světe.
Co se dělo po skončení programu a čemu se věnuješ teď?
Po skončení programu mi byly nabídnuty 3 možnosti, kam by má další cesta v BAT mohla směřovat. Nakonec jsem si po poradě se svým programovým coachem zvolil pozici v trade developmentu. Zde mám na starost menší čtyřčlenný tým, který zodpovídá za kompletní prezentaci BAT a našich produktů na prodejnách v České republice a částečně na Slovensku. Nebudu tvrdit, že je tato pozice nebo celý GGP něco snadného, rozhodně to není pozice pro každého. Pokud však hledáš výzvu, která tě posune v kariéře nebo možnost osobního rozvoje, najdeš jen málo lepších pozic než právě GGP v BATu.